تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S2 9.7 New Edition LTE ظرفيت 32 گيگابايت

۶ بازديد

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S2 9.7 New Edition LTE ظرفيت 32 گيگابايت 

قيمت محصول : 4897000 تومان

برند : Samsung

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S2 9.7 New Edition LTE ظرفيت 32 گيگابايت

 

نقد و بررسي تخصصي

طراحي و ساخت

درست مانند گوشي‌ها، تبلت‌ها هم در رقابتي تنگاتنگ براي باريك‌تر شدن و سبك‌تر شدن قرار دارند. در اين چند سال اخير سازندگان تبلت‌ها، تمام سعي و تلاش خود را به كار بسته‌اند تا محصولي را كه سالانه به‌عنوان پرچم‌دار در مقابل ديدگان جهانيان معرفي مي‌كنند، از ضخامت و وزن بسيار كمي برخوردار باشند. با يك نگاه كلي به جدول مشخصات تبلت گلكسي تب S2 مي‌توان دريافت كه سامسونگ توانسته تا حد زيادي خود را برنده‌ي اين قسمت ببيند. تب S2 داراي ضخامت بسيار كم 5.6 ميلي‌متر است كه در نوع خود شگفت‌انگيز است. اين ضخامت سبب شد تا ما تبلت تب S2 را از دو تبلت برتر حال حاضر جهان يعني اپل آي‌پد اير2 (با 6.1 ميلي‌متر ضخامت) و سوني اكسپريا Z4 (مجددا با 6.1 ميلي‌متر ضخامت) باريك‌تر بدانيم. همچنين سامسونگ توانسته هنرنمايي خود را در ميزان وزن اين محصول هم به رخ جهانيان بكشد. نسخه‌ي9.7 اينچي گلكسي تب S2 (نسخه‌ي سيم‌كارت خور) وزني معادل با 389 گرم دارد كه از اير2 هم سبك‌تر است. اما اين موضوع هرگز به معناي وزن زياد اير2 نيست؛ چراكه هنوز تبلت اير2 با 444 گرم وزن (نسخه‌ي LTE) جزو خوش‌ وزن‌ترين تبلت‌هاي جهان به شمار مي‌رود.

علاوه بر اين، نسخه‌ي كوچك‌تر تب S2 داراي 198.6 ميلي‌متر طول و 134.8 ميلي‌متر عرض و نسخه‌ي بزرگ‌تر آن داراي 212.8 ميلي‌متر طول و 125.6 ميلي‌متر عرض است. بدين ترتيب مي‌توان گفت كه نسخه‌ي 8 اينچي گلكسي تب S2 نسبت به نسل گذشته‌اش، عريض‌تر و كوتاه‌تر شده و نسخه‌ي 9.7 اينچي آن درمجموع نسبت به گذشته‌ي خود كوچك‌تر شده است. در زمينه‌ي وزن، نسخه‌ي WiFi گلكسي تب S2 مدل 8.0 اينچي عدد 265 (گرم) را روي ترازو نشان مي‌دهد و مدل 9.7 اينچي آن عدد 389 (گرم). بدين‌صورت هر دو مدل تب S2 از نسل گذشته‌ي خود سبك‌تر هستند. گلكسي تب S2 (تا كنون) در سه رنگ سفيد، مشكي و طلايي معرفي شده كه در مقايسه با رنگ‌هاي تب S از جذابيت كمتري برخوردار است.
برخلاف گلكسي تب S كه بدنه‌ي آن از نوع پلاستيك بافت‌دار بود، جنس بدنه‌ي تبلت‌هاي گلكسي تب S2 از تركيب پلاستيك ساده و فلز است. قاب پشتي اين تبلت از جنس پلاستيك مات است كه اثر انگشت كمي روي آن بر جاي مي‌ماند. همچنين لبه‌هاي اين تبلت فلزي طراحي شده‌اند. ازاين‌رو مي‌توان تب S2 را تبلتي خوش‌ساخت‌تر از تب S دانست. اما خوش‌ساخت‌تر بودن اين محصول، لزوما به معناي زيبايي بيشتر آن نيست. از نظر ما نسل اول تبلت‌هاي سري تب S سامسونگ از نسل دوم آن زيباتر است.

مديران شركت سامسونگ بر اين باورند كه تبلت‌هاي گلكسي تب S2، باريك‌ترين و سبك‌ترين تبلت‌هاي توليدشده در اندازه‌ي خود به حساب مي‌آيند.

هر دو نسخه‌ي گلكسي تب S2 به‌صورت پورتره (عمودي) طراحي شده‌اند. با در دست گرفتن تبلت در اين وضعيت، كليدهاي پاور و كم‌وزياد كردن صدا را بر لبه‌ي سمت راست خواهيد ديد. در پايين اين كليدها، شيارهاي سيم‌كارت و microSD وجود دارند كه با درپوشي هم‌جنس با بدنه پوشيده شده‌اند. بر لبه‌ي پايين دستگاه دو اسپيكر استريو به همراه درگاه microUSB و جك استاندار 3.5 ميلي‌متري به چشم مي‌خورد. اسپيكرهاي اين تبلت در محيط‌هاي داخلي (نظير اتاق) عملكرد مطلوب و قابل قبولي دارند؛ اما با رفتن به محيط‌هاي باز، متوجه كاهش صداي خروجي بلندگوهاي اين تبلت خواهيد شد.
درست همانند گلكسي تب S، بر قاب پشتي اين محصول هم دو دكمه‌ي كوچك قرار دارد. اين دكمه‌ها براي چفت شدن كاور به قاب پشتي تبلت طراحي شده‌اند. اما اين دكمه‌هاي تا زماني كاربردي خواهند بود كه شما بخواهيد از كاور استفاده كنيد. در صورت عدم استفاده‌ي كاور، قاب پشتي اين تبلت چندان برايتان چشم‌نواز و زيبا نخواهد بود. علاوه بر اين، بر بالاي اين قاب يك حسگر 8 مگاپيكسلي به همراه لوگوي Samsung به چشم مي‌خورد.

نمايشگر

به جرات مي‌توان گفت كه بزرگ‌ترين تغيير به وجود آمده در پرچم‌دار تبلت‌هاي سامسونگ در سال 2015 ميلادي مربوط به نسبت به تصوير نمايشگر آن مي‌شود. گلكسي تب S2 در دو نسخه و با اندازه‌ي نمايشگرهاي 8 و 9.7 اينچي ارايه شده كه داراي نسبت تصوير 4 به 3 هستند؛ نسبت تصويري كه پيش‌ازاين در تبلت آي‌پد اير2 شركت اپل و تمام تبلت‌هاي اين شركت ديده بوديم. همان‌طور كه مي‌دانيد شركت سامسونگ پيش‌ازاين در تبلت گلكسي تب S (نسخه‌ي 10.5 اينچي) از نسبت تصوير سنتي 16 به 10 استفاده كرده بود. اما در مورد تب S2، سامسونگ كاملا تغيير رويه داد و با مطالعاتي كه بر روي رفتار كاربران و تحليل نيازهايشان انجام داد، تصميم گرفت تبلت تب S2 را مربعي‌تر از نسل پيشين خود درست كند. به‌عبارت‌ديگر تب S2 از حالت مستطيلي شكل به مربعي شكل تغيير وضعيت يافت. حال بياييد با هم مرور كنيم كه آيا واقعا تبلت‌هاي با نسبت تصوير 4 به 3 مزيتي نسبت به تبلت‌هاي با نسبت تصوير 16 به 10 (يا 9) دارند؟ يا اين‌كه سامسونگ با اين كار خود صرفا خواسته تا از شركت اپل پيروي كند؟
به‌طوركلي؛ تبلت‌هاي با نسبت تصوير 4 به 3 براي انجام بازي‌هاي گوناگون، وب‌گردي و خصوصا مطالعه، فضاي بيشتري را به كاربر مي‌دهد ولي درعين‌حال مجبور خواهيد بود براي تماشاي فيلم، دو نوار مشكي را در بالا و پايين نمايشگر تحمل كنيد. به بيان ساده‌تر، نسبت تصوير 16 به 10 كه پيش‌ازاين شركت سامسونگ، نمايشگر اكثر تبلت‌هايش را بر اساس آن مي‌ساخت، براي تماشاي فيلم مناسب‌تر بود. با تغيير نسبت تصوير تبلت‌هاي سري گلكسي تب S از 16:10 به 4:3 مي‌توان دريافت كه عقيده‌ي شركت كره‌اي سامسونگ بر اين بوده كه مردم كمتر با تبلت‌هاي‌شان فيلم مي‌بينند و بيشتر از آن براي مطالعه و وب‌گردي استفاده مي‌كنند! فراموش نكنيد كه نسبت تصوير 4 به 3 هرگز در ميان تبلت‌هاي اندرويدي، ناشناخته و نادر به حساب نمي‌آيد. به‌عنوان‌مثال تبلت نكسوس 9 (ساخت شركت HTC) از نسبت تصوير مشابه 4 به 3 برخوردار است.

حال بياييد كمي از تجربيات شخصي خود در مورد كار با نمايشگر اين تبلت برايتان بگوييم. مطالعه‌ي محتواي ديجيتال ازجمله كتاب و مجله، همچنين خواندن صفحات وب در نمايشگر اين تبلت، كاري بسيار راحت و آسان است. به‌صورت موجز بايد بگوييم كه اين نسبت تصوير براي انجام مطالعه بهينه شده. همچنين سامسونگ براي مطالعه‌ي راحت‌تر كاربران در اين تبلت از حالت Reading mode استفاده كرده است. با فعال كردن اين حالت، رنگ نمايشگر به زرد متمايل خواهد شد تا چشم كاربران در حين خواندن مطالب، كمتر خسته شود.
جالب است بدانيد كه شباهت‌هاي گلكسي تب S2 و آي‌پد اير2 تنها به نسبت تصوير نمايشگرهايشان ختم نمي‌شود. سامسونگ، امسال اندازه‌ي صفحه‌نمايش دو تبلت S2 را به اندازه‎‌ي دو تبلت آي‌پد ميني و آي‌پد اير اينچ درآورده است. (8 و 9.7 اينچ) علاوه بر اين، سامسونگ از وضوح تصوير مشابه 2048 × 1536 پيكسل كه پيش‌ازاين در آي‌پدهاي اير2 و ميني3 شركت اپل ديده بوديم، براي تبلت‌هاي تب S2 به كار برده است. بدين ترتيبت مي‌توان گفت كه با يكسان بودن اندازه‌ي نمايشگر و رزولوشن تبلت‌هاي تب S2 (نسخه‌ي 9.7 اينچي) و آي‌پد اير2، اين دو تبلت از تراكم پيكسلي مشابهي برخوردارند. نمايشگر گلكسي تب S2 داراي تراكم پيكسل 264 پيكسل بر هر اينچ است كه با وجود كاهش تراكم پيكسلي نسبت به نسل گذشته‌ي خود، همچنان از كيفيت بي‌نظيري برخوردار است.

گلكسي تب S2 داراي نسبت تصوير 4 به 3 است كه نسبت به نسل گذشته‌ي خود مربعي‌تر شده است.

اگر به خاطر داشته باشيد، پرچم‌دار سال گذشته‌ي تبلت‌هاي سامسونگ يعني گلكسي تب S داراي نمايشگر خيره‌كننده‌اي بود. نمايشگر اين تبلت از تكنولوژي SuperAMOLED بهره مي‌برد و وضوح تصوير بالاي 1600 × 2560 پيكسل را به تصوير مي‌كشيد. اين نمايشگر تصاوير را با بيشترين جزييات ممكن به نمايش درمي‌آورد و بهترين رنگ‌هاي ممكن را توليد مي‌كرد. البته ما چندان در مورد حالت نمايشگر Adaptive display نمايشگر اين تبلت به وجد نيامده بوديم؛ چراكه رنگ‌ها تا مقدار زيادي به‌صورت اشباع‌شده نمايش داده مي‌شدند. حال بايد گفت كه داستان در مورد تب S2 هم كم‌وبيش مشابه با تب S است. نمايشگر اين تبلت از خانواده‌ي SuperAMOLED ها است و به‌صورت پيش‌فرض، تصاوير در حالت Adaptive display نشان داده مي‌شوند. اما با اين لطف كه كاربران مي‌توانند حالت نمايشگر را از منوي تنظيمات تغيير دهند. لازم به ذكر است كه اندكي رنگ سفيد نمايشگر در حالت Adaptive display به آبي متمايل است.

به‌طوركلي، نمايشگر تب S2 بيشتر براي مطالعه و مرورگري وب مناسب است تا تماشاي فيلم.

سخت‌افزار و باتري

مطابق با انتظار، شركت سامسونگ از قدرت پردازشي بسيار بالايي براي بهترين تبلت خود به كار برده است. هر دو نسخه‌ي گلكسي تب S2  (نسخه‌هاي 8 و 9.7 اينچي) به تراشه‌ي قدرتمند اسنپدراگون 652 مجهز شده‌اند. همچنين دو پردازنده‌ي چهار هسته‌اي با فركانس‌هاي 1.4 و 1.8 گيگاهرتز و يك رم سه گيگابايتي اين تراشه را همراهي مي‌كنند.
حال بياييد، بحث نسخه‌ي تراشه و پردازنده‌هاي استفاده‌شده در اين تبلت را كنار بگذاريم و به بحث پيرامون كارايي عملي اين تبلت بپردازيم. اگر به ياد داشته باشيد، يكي از نقاط ضعف گلكسي تب S پردازنده نسبتا ضعيف آن بود كه به سبب آن كاربران با مكث‌هاي اندكي در حين كار با اين تبلت روبرو مي‌شدند. اگر به دنبال حقيقت هستيد، بايد بگوييم كه هنوز كه هنوزه ما نتوانسته‌ايم تبلت اندرويدي را پيدا كنيم كه عاري از هرگونه لگ و كندي باشد. اما داستان در مورد تبلت تب S2 اندكي متفاوت است. به لطف پردازنده‌ي قدرتمندتر و رابط كاربري بهينه‌تر اين تبلت نسبت به نسل گذشته‌ي خود، بايد بگوييم كه ما شاهد عملكرد كم نقص و رواني از اين دستگاه بوديم. اين تبلت توانست در استفاده‌ي چندروزه‌ي ما با آن، تجربه‌ي كاري بي‌نظيري را چه در انجام كارهاي روزانه و سبك و چه در انجام كارهاي نيمه سنگين و سنگين، نظير چندوظيفگي، برايمان به همراه داشته باشد.

سامسونگ حاضر به استفاده از جديدترين تراشه‌ي خود در گلكسي تب S2 نشده و در عوض از تراشه‌ي اگزينوس 5433 كه پيش‌ازاين در نوت 4 هم به‌‌كار برده بود، استفاده كرده است.

درحالي‌كه دو گوشي گلكسي S6 و S6 Edge فاقد شيار كاربردي microSD بودند، گلكسي تب S2 از وجود اين شيار بهره مي‌برد و كاربران به‌راحتي مي‌توانند حداكثر تا 128 گيگابايت به ظرفيت اين دستگاه اضافه كنند. لازم به ذكر است كه اين تبلت در دو نسخه و با ظرفيت‌هاي 32 و 64 گيگابايتي توليد شده‌اند كه مدل 32 گيگابايتي آن حدود 25 گيگابايت حافظه در اختيار كاربر قرار مي‌دهد.
علاوه بر اين تبلت گلكسي تب S2 در دو نسخه‌ي WiFi و 4G توليد و طراحي شده است. نسخه‌ي 4G اين تبلت به يك شيار سيم‌كارت (اندازه‌ي نانو) مجهز است كه به كمك آن كاربران مي‌توانند به مكالمات تلفني خود از طريق هدفون يا هندزفري بپردازند. از مهم‌ترين راه‌هاي ارتباطي اين دستگاه مي‌توان به GPS، بلوتوث نسخه‌ي 4.1 و WiFi اشاره كرد.
شركت سامسونگ به‌جاي افزايش ظرفيت باتري تبلت تب S2 نسبت به نسل گذشته‌اش، به‌طور قابل‌توجهي ظرفيت باتري آن را كاهش داده است. البته اين كاهش ظرفيت براي ما جاي هيچ‌گونه تعجبي نداشت؛ چراكه اندازه و ضخامت تبلت تب S2 نسبت به تب S كوچك‌تر شده است. ظرفيت باتري نسخه‌ي 8 اينچي اين تبلت از 4900 به 4000 ميلي‌آمپرساعت كاهش يافته است. اما كاهش اصلي مربوط به نسخه‌ي 9.7 اينچي اين تبلت مي‌شود، جايي كه ظرفيت آن از 7900 به 5870 ميلي‌آمپرساعت تقليل پيدا كرده است.

اما با وجود كاهش ظرفيت (حدودا) 2000 ميلي‌آمپرساعتي باتري نسخه‌ي 9.7 اينچي اين تبلت نسبت به نسل گذشته‌اش، همچنان ما شاهد شارژدهي مناسب اين دستگاه بوديم. تب S2 توانست با استفاده‌ي تركيبي تا بيش از يك روز شارژ نگه دارد كه اين ميزان در مقايسه با تبلت آي‌پد اير2 اندكي كم‌تر است. اما سامسونگ براي افزايش ميران شارژدهي اين تبلت از دو حالت Power Saving Mode و Ultra Power Saving Mode به كار برده است. با فعال كردن حالت اول، مواردي چون نور نمايشگر، عملكرد پردازنده‌ي دستگاه و غيره محدود مي‌شوند كه مي‌توانند به شارژدهي بيشتر دستگاه كمك شاياني كنند. همچنين با فعال كردن حالت دوم، با نمايشگري سياه‌وسفيد مواجه خواهيد شد. در اين وضعيت، بلوتوث و WiFi خاموش شده و دسترسي به بسياري از اپليكيشن‌ها محدود مي‌شود. با اين كار دستگاه شما قادر خواهد بود تا روزها بدون نياز به شارژ مجدد سر روشن بماند.

با وجود كاهش ظرفيت 2000 ميلي‌آمپرساعتي باتري نسخه‌ي 9.7 اينچي تب S2 نسبت به نسل گذشته‌اش، همچنان ما شاهد شارژدهي مناسب اين دستگاه بوديم.

حسگر اثرانگشت

هر دو نسخه‌ي گلكسي تب S2، مجهز به يك حسگر اثرانگشت هستند. اين حسگر در كليد هوم (همان خانه) دستگاه تعبيه‌شده كه از آن مي‌توان براي باز كردن قفل تبلت بدون نياز به وارد كردن پسورد استفاده كرد. علاوه بر اين، سامسونگ براي جذاب‌تر كردن اين حسگر و صدالبته براي جا نماندن از رقابت با شركت اپل، سعي كرده بر قابليت‌هاي آن بيفزايد. يكي از كاربردهاي جذاب اين حسگر، استفاده از آن براي ورود به حساب كاربري سامسونگ است. همچنين كاربران مي‌توانند از آن براي پشتيبان گيري اطلاعات دستگاه و ورود به ديگر حساب‌هاي خود در فضاي وب استفاده كنند. اما به نظر مي‌رسد كه بهتر بود سامسونگ به‌جاي تمركز بر اين ويژگي‌هاي نه‌چندان مهم، بر قابليت كاربردي «سامسونگ پي» (Samsung Pay) در اين تبلت، تمركز مي‌كرد. گفتني است كه سامسونگ نه از فناوري NFC و نه از ويژگي سامسونگ پي در اين تبلت به كار برده است. اين در حالي است كه كاربران آي‌پد اير2 به‌راحتي مي‌توانند با تبلت خود، اقدام به خريد كنند.

صحبت از آي‌پد اير2 شد. بگذاريد تا مقايسه‌اي سريع و كلي بين حسگر اثرانگشت اين تبلت و تب S2 داشته باشيم. حسگر اثرانگشت هر دو تبلت از سرعت و دقت بالايي برخوردارند و به‌راحتي مي‌توانند اثرانگشت كاربر را در هر جهتي شناسايي كنند. اما با وجود عملكرد فوق‌العاده‌ي هر دو حسگر، بايد عملكرد حسگر اثرانگشت تبلت اير2 را بهتر از تب S2 بدانيم. استدلال‌مان هم بر اين اساس است كه در حين كار با حسگر اثرانگشت اير2 با خطاي كمتري مبني بر عدم شناسايي اثرانگشت نسبت به تب S2 برخورد كرديم.

حال بياييد تا مقايسه‌اي بين حسگر اثرانگشت تب S2 و نسل گذشته‌ي آن داشته باشيم. اگر به ياد داشته باشيد، ما در نقد و بررسي تبلت تب S از تعبير «بد قلق» براي حسگر اثرانگشت آن به كار برديم و گفته بوديم كه ممكن است در حين كار با اين حسگر، به مشكل برخوريد. اما حسگر اثرانگشت به كار برده شده در تب S2 كاملا متفاوت از تب S است. براي كار با اين حسگر كافي است تا انگشت خود را روي حسگر قرار دهيد تا دستگاه آنلاك شود. عملكرد حسگر اين تبلت بسيار شبيه به حسگر به كار رفته در گوشي گلكسي S6 است. در نهايت كاربران مي‌توانند براي باز كردن قفل دستگاه از طريق حسگر اثرانگشت اين تبلت، حداكثر از 4 انگشت خود استفاده كنند.

حسگر اثرانگشت به كار برده شده در تب S2 كاملا متفاوت از تب S بوده و از سرعت و دقت بالايي برخوردار است.

سيستم‌عامل

همچون تمام پرچم‌داران سامسونگ، گلكسي تب S2 هم به آخرين نسخه‌ي سيستم‌عامل اندرويد يعني اندرويد 6 مجهز شده است. مانند گذشته، ما شاهد رابط كاربري اختصاصي سامسونگ موسوم به تاچ‌ويز (TouchWiz) در كنار سيستم‌عامل اين تبلت هستيم. رابط كاربري تبلت تب S2 بسيار مشابه با رابط كاربري گوشي گلكسي S7 است. طراحي آيكن‌ها، ويجت‌ها و حتي نوار نوتيفيكيشن همگي گواهي بر شباهت نرم‌افزاري اين دو محصول دارند.
سامسونگ تا جايي كه توانسته به سبك‌سازي رابط كاربري گلكسي تب S2 پرداخته تا كاربران تجربه‌ي بي‌نظيري با اين تبلت داشته باشند. هم‌چنين سامسونگ از تعداد زيادي برنامه‌هاي پيش‌فرض چشم‌پوشي كرده و تصميم‌گيري در خصوص ضروري بودن يا نبودن اين برنامه‌ها را بر عهده‌ي كاربران گذاشته است. از معدود برنامه‌هاي موجود در تب S2، مي‌توان به Hancom Office Viewer و OneDrive اشاره كرد. همچنين برنامه Smart Manager براي اين تبلت در نظر گرفته كه در آن مي‌توان بر مواردي چون حافظه‌ي داخلي، حافظه‌ي رم، باتري و امنيت دستگاه مديريت داشته باشيد.  

سامسونگ تا جايي كه توانسته به سبك‌سازي رابط كاربري تبلت گلكسي تب S2 پرداخته تا كاربران تجربه‌ي بي‌نظيري با آن داشته باشند.

همچون گلكسي تب S، گلكسي تب S2 هم از ويژگي Magazine UX بهره مي‌برد. اين قابليت با يك ساختار موزائيكي موسوم به Dashboard همراه شده است كه در آن مي‌توانيد محتواي مورد علاقه خود را در قالب فيدهاي خبري، آپديت‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي و اپليكيشن‌هاي پركاربرد مشاهده كنيد.
چند سالي مي‌شود كه قابليت چندوظيفگي يا همان مالتي‌تسكينگ پاي ثابت تبلت‌هاي سامسونگ درآمده است. سامسونگ اين ويژگي جذاب را هم براي بهترين تبلت خود به كار برده است. به كمك اين قابليت كاربران مي‌توانند حداكثر تا 5 برنامه را به‌طور همزمان به اجرا درآورند. گفتني است كه تنها تعداد محدودي از برنامه‌هاي بازار گوگل (گوگل پلي) كه غالبا پركاربرد و محبوب هستند، قادر به انجام اين كار خواهند بود. (نظير كروم، جيميل، تماس، پيام كوتاه، ليست مخاطبان، جستجوگر و غيره) گفتني است كه اين ويژگي در دستگاه‌هاي با نمايشگر بزرگ (تبلت‌ها) بيشتر نمود خواهد داشت. درمجموع بايد گفت كه گلكسي تب S2 به‌راحتي مي‌تواند از پس اجراي برنامه‌هايي كه قابليت مالتي‌تسكينگ دارند، برآيد.

SideSync نام نرم‌افزاري است كه سامسونگ براي نخستين بار در تبلت گلكسي تب S به كار برد. به كمك اين برنامه كاربران مي‌توانستند، گوشي گلكسي خود را بر روي نمايشگر اين تبلت مشاهده كنند. حال براي بار ديگر، سامسونگ اين قابليت جذاب و كاربردي را در تبلت تب S2 به‌كاربرده كه با بهبودهايي جزيي همراه شده است. شايان ذكر است كه پيش از اتصال تبلت و گوشي سامسونگ خود به يكديگر، مي‌بايست برنامه‌ي SideSync 3.0 را بر روي گوشي هوشمند خود نصب كنيد. از اين طريق مي‌توانيد گوشي خود را به‌وسيله‌ي تبلت كنترل كنيد. در اين حالت، نمايشگر گوشي به وضعيت خاموش مي‌رود و شما نماي كاملي از آن را در تبلت خواهيد ديد. گفتني است كه از اين قابليت مي‌توان براي انتقال فايل‌ها و داده‌ها بين دو دستگاه و همچنين ارسال و دريافت پيام كوتاه (SMS) استفاده كرد. بنابراين كاربران مي‌توانند بدون آن‌كه گوشي گلكسي خود را از جيب خارج كنند، از طريق اين تبلت به پيام‌هاي خود پاسخ دهند. از ديگر ويژگي‌هاي برجسته‌ي اين تبلت مي‌توان به پشتيباني از قابليت USB OTG اشاره كرد. همچنين مطابق به انتظار، تبلت تب S2 به طور كامل از زبان فارسي پشتيباني مي‌كند.

قابليت مالتي‌تسكينگ در دستگاه‌هايي با نمايشگر بزرگ (تبلت‌ها) كاربردي‌تر خواهد بود.

دوربين

همان‌طور كه مي‌دانيد، بخش دوربين تبلت‌ها چندان از اهميت بالايي در مقايسه با گوشي‌هاي هوشمند برخوردار نيستند؛ اما همچنان ارزش اشاره كردن را دارند. هر دو مدل گلكسي تب S2 به دو دوربين 8 و 2.1 مگاپيكسلي مجهز هستند كه برخلاف انتظار سامسونگ از فلش LED اي براي دوربين اصلي آن در نظر نگرفته است.
دوربين اصلي اين تبلت نيز همچون تبلت تب S مي‌تواند در شرايط نوري مساعد، تصاويري طبيعي و باكيفيتي ثبت كند. اين حسگر داراي درجه‌ي ديافراگم F/1.9 است و تصاوير گرفته‌شده با آن، داراي جزييات نسبتا خوبي است. اما داستان در مورد عكاسي در شرايط نوري ضعيف با اين تبلت كمي متفاوت است و حسگر دوربين اندكي به مشكل برمي‌خورد. به طور پيش‌فرض دوربين اصلي اين تبلت قادر است فيلم‌هايي با حداكثر كيفيت Full HD و با سرعت 30 فريم بر ثانيه ضبط كند كه اين ميزان رزولوشن قابل‌افزايش به كيفيت Quad HD است.
از مهم‌ترين حالت‌هاي دوربين اين تبلت مي‌توان به عكاسي پانوراما، HDR (دامنه‌ي ديناميكي گسترده)، Shot & more (براي ثبت چند عكس پياپي و انتخاب يكي به عنوان بهترين عكس) و Dual camera (عكاسي همزمان با دو دوربين جلو و پشت) اشاره كرد. دوربين دوم اين تبلت هم كيفيتي كم‌وبيش مشابه با نسل گذشته‌ي خود دارد كه مي‌توان در انجام مكالمات ويديويي روي آن حساب باز كرد.

با توجه به بهره‌مندي تبلت تب S از فلش LED، انتظار مي‌رفت كه تب S2 هم داراي فلش LED باشد.

جمع‌بندي

همان‌طور كه بارها در نقد و بررسي اين محصول اشاره كرديم، نسل دوم تبلت‌هاي سري تب S سامسونگ بيش از هر زمان ديگري به آي‌پدهاي شركت اپل شباهت پيدا كرده‌اند. از اندازه و رزولوشن نمايشگر گرفته تا نسبت تصوير و طراحي. با اين حال، سامسونگ به اين اندازه شباهت بين تبلت خود با آي‌پد اير2 كفايت نكرده و سعي كرده شباهت آن‌ها را بيشتر و بيشتر كند. در كمال شگفتي، سامسونگ براي اين كار حاضر شد تا فلش LED اين محصول را كه پيش‌ازاين در تب S حضور داشت، حذف كند. اما بايد پذيرفت كه سامسونگ يكي از باهوش‌ترين شركت‌هاي فعال در بازار محصولات الكترونيكي به حساب مي‌آيد. اين بار هم ما شاهد يكي از بهترين و خوش‌ساخت‌ترين تبلت‌هاي اندرويدي موجود در بازار هستيم. برترين ويژگي اين تبلت مربوط به ضخامت و وزن كم آن مي‌شود. تب S2 به‌صورت حيرت‌آوري باريك و سبك است. همچنين اين تبلت داراي نمايشگر باكيفيت و بي‌نظيري است كه براي خواندن روزنامه و مجلات ايده‌آل به نظر مي‌رسد. علاوه بر اين، سامسونگ از حسگر اثر انگشت پيشرفته‌اي براي اين محصول خود به كار برده كه نسب به نسل گذشته‌ي خود بسيار كاربردي‌تر شده است.

از خوبي‌هاي اين تبلت برايتان گفتيم. اما نبايد از شارژدهي متوسط اين تبلت چشم پوشي كرد. شارژدهي تب S2 هرگز نااميدكننده به‌حساب نمي‌آيد، اما مي توانست بهتر از اين باشد. درنهايت بايد گفت كه اگر قصد خريد يك تبلت اندرويدي را داريد كه در عين سبك و باريك بودن، از عملكرد كم نقصي برخوردار باشد، بدون شك تب S2 يكي از بهترين انتخاب‌هاي شما خواهد بود.

نسل دوم تبلت‌هاي سري تب S سامسونگ بيش از هر زمان ديگري به آي‌پدهاي شركت اپل شباهت پيدا كرده‌اند.

 

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


تصاوير بيشتر
تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S2 9.7 New Edition LTE ظرفيت 32 گيگابايت
تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S2 9.7 New Edition LTE ظرفيت 32 گيگابايت

 

 

یک تبلت خوب باید به عنوان یک دستگاه چندمنظوره و کارآمد عمل کند. اولین خصوصیت یک تبلت خوب، صفحه نمایش با کیفیت است. صفحه نمایش با وضوح بالا، رنگهای زنده، و زاویه دید وسیع، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، پردازنده قدرتمند و حافظه کافی نیز از جمله خصوصیات اساسی یک تبلت خوب محسوب می‌شوند. پردازنده قوی و حافظه فراوان، اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها را به سرعت و با کیفیت بالا فراهم می‌کند.

 

در علاوه، دوام باتری نیز از جمله خصوصیات مهم است. یک تبلت با عمر باتری بلند می‌تواند برای استفاده‌های روزمره و سفرهای طولانی، مناسب باشد. همچنین، داشتن امکانات ارتباطی مانند وای‌فای و بلوتوث به کاربر این امکان را می‌دهد تا به راحتی به اینترنت متصل شود و اطلاعات را با دیگر دستگاه‌ها به اشتراک بگذارد. به طور کلی، یک تبلت خوب باید دارای ترکیبی از قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باشد که تجربه کاربری را بهبود دهد و نیازهای مختلف کاربران را برآورده سازد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.